Kanta-asiakasohjelman ehdot

Feelia Ruokakaupan kanta-asiakkaana, eli Tähtiasiakkaana, ansaitset pisteitä ostoksistasi feeliaruokakauppa.fi -sivustolla sekä muista määrätyistä aktiviteeteista, kuten esimerkiksi ruokien arvostelemisesta. Ansaitsemillasi pisteillä voit lunastaa Feelia Ruokakaupan lahjakortteja.

Näitä ehtoja sovelletaan kuluttaja-asiakkaiden ja Fodelia Retail Oy:n (myöhemmin ”Feelia Ruokakauppa” tai ” feeliaruokakauppa.fi”) väliseen kanta-asiakkuutta koskevaan sopimussuhteeseen. Liittymällä kanta-asiakkaaksi hyväksyt nämä ehdot.

Liittyminen ja asiakastiedot

Kanta-asiakkaaksi voi liittyä kuka tahansa 18 vuotta täyttänyt henkilö, jolla on käytössään sähköpostiosoite. Liittyminen tapahtuu verkkosivustollamme täyttämällä liittymislomake. Lomakkeelle on täytettävä vähintään toimiva sähköpostiosoite sekä etu- ja sukunimi. Sähköpostiosoite toimii myös käyttäjätunnuksena omalle asiakastilille kirjautumiseen.

Asiakastiedot tulee ilmoittaa oikeina ja ajantasaisina. Mikäli tietoihin tulee muutoksia, niin muistathan päivittää ne omalle asiakastilillesi. Asiakastiliin liitettyä sähköpostiosoitetta ei ole mahdollista päivittää itse. Mikäli sähköpostiosoite muuttuu, tulee siitä ilmoittaa asiakaspalveluun, missä tieto päivitetään kanta-asiakasjärjestelmään.

Kanta-asiakkuus on maksuton ja jäsenedut saa käyttöön heti liittymisestä lähtien. Jäsenyys on voimassa toistaiseksi.

Kanta-asiakasohjelman jäsenyys on henkilökohtainen. Yhdellä henkilöllä voi olla vain yksi kanta-asiakasohjelman jäsenyys ja rekisteröity sähköpostiosoite.

Tunnistautuminen

Kanta-asiakkaaksi tunnistaudutaan verkkokaupassa sähköpostilla ja salasanalla. Tunnistautumisen voi tehdä kirjautumissivulla. Muistathan aina kirjautua sisään, kun teet ostoksia verkkokaupassamme, jotta ostostesi kanta-asiakaspisteet kirjautuvat jäsentilillesi.

Ostoksista myönnettävät pisteet kirjautuvat tilillesi automaattisesti vain, kun olet kirjautunut sisään ostoksia tehdessäsi. Jos epäilet, että kirjautuminen saattoi unohtua, tarkista asia Omalta tililtäsi. Näet Tapahtumat-kohdasta erittelyn pisteidesi kertymisestä. Mikäli pisteet eivät ole kirjautuneet tilillesi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme, niin lisäämme puuttuvat pisteet tilillesi.

Pisteiden ansaitseminen

Pisteitä kertyy kanta-asiakkaana tehdyistä ostoksista sekä tekemällä muita määritettyjä aktiviteetteja. Pisteet kirjautuvat asiakastilille automaattisesti, kun ostokset on tehty kirjautuneena tai kun muu aktiviteetti on tehty ohjeiden mukaan.

Kanta-asiakasohjelma on julkaistu 29.6.2023 ja pisteitä alkaa kertymään sen jälkeen tehdyistä tilauksista. Tätä ennen tehdyistä tilauksista ei kerry pisteitä takautuvasti.

Pisteet vanhenevat, jos et tee seuraavaa ostoa 12 kuukauden sisällä pisteiden ansaitsemisesta. Jokaisesta ostosta käynnistyy uusi 12 kuukauden vanhenemisaika koko pistesaldolle.

Oman pistesaldon ja pisteiden vanhenemispäivän voi tarkistaa kirjautumalla asiakastilille. Ilmoitamme sähköpostitse, kun tilillesi on kertynyt riittävästi pisteitä etujen lunastamiseen. Ilmoitamme myös, mikäli tililläsi on vanhenevia pisteitä, niin ennätät lunastaa etusi ennen pisteiden vanhenemista.

Pisteiden kertyminen ostoksista: 1 € = 1 piste

Pisteitä kertyy feeliaruokakauppa.fi-sivustolla tehdyistä ostoksista, kun on kirjautuneena omalle asiakastilille. Jokainen käytetty euro kerryttää yhden pisteen: 1 € = 1 piste.

  • Pisteet kirjautuvat omalle tilille, kun ostokset on maksettu.
  • Pisteitä laskettaessa sentit pyöristetään lähimpään kokonaiseen euroon (ostosten summa esim. 84,49 € → 84 pistettä tai 84,50 € → 85 pistettä).
  • Toimitusmaksuista ei kerry pisteitä.
  • Lahjakortista pisteet kertyvät lahjakorttia ostettaessa. Kun lahjakortilla maksetaan, kanta-asiakkaalle ei kerry enää pisteitä. (Tämä koskee verkkokaupasta ostettavaa lahjakorttia. Kanta-asiakaspisteillä lunastetusta lahjakortista ei kerry uusia pisteitä.)

Pisteiden kertyminen muilla tavoilla

Ostosten lisäksi kanta-asiakaspisteitä voi kerryttää myös seuraavilla tavoin:

  • Kanta-asiakkaaksi liittyminen = 100 pistettä
  • Syntymäpäivälahja = 100 pistettä
  • Suosittele ystävälle = 100 pistettä
  • Uutiskirjeen tilaus = 25 pistettä
  • Tykkää meistä Facebookissa = 25 pistettä
  • Seuraa meitä Instagramissa = 25 pistettä
  • Arvostele tuote = 10 pistettä

Kanta-asiakkaaksi liittymisestä, eli feeliaruokakauppa.fi-sivustolle rekisteröitymisestä saa 100 pistettä. Pisteet tulevat käyttöön heti liittymisen jälkeen. Mikäli olet rekisteröitynyt verkkokauppaan ennen kanta-asiakasohjelman käyttöönottoa (29.6.2023), saat myös liittymisen palkintopisteet automaattisesti asiakastilillesi.

Syntymäpäivälahjaksi saa kerran vuodessa 100 pistettä. Lahjan saaminen edellyttää, että syntymäpäivä on ilmoitettu omalla asiakastilillä.

Kun Feelia Ruokakauppaa suosittelee ystävälle, saa 100 pistettä. Ystävä saa myös käyttöönsä 5 € alennukseen oikeuttavan alennuskoodin feeliaruokakauppa.fi-verkkokauppaan. Suosittelupisteet kirjautuvat asiakastilille, kun ystävä tekee Feelia Ruokakaupassa ostoksen, jonka summa on vähintään 30 €. Suosittelupisteiden saamisen ja alennuskoodin hyödyntämisen edellytyksenä on, että ystävä on uusi asiakas, eli kyseessä on hänen ensimmäinen ostoksensa Feelia Ruokakaupassa. Suositteluviestin voi lähettää Omalta tililtä mm. somekanavissa, sähköpostitse tai suorana linkkinä.

Uusi uutiskirjeen tilaaja saa 25 pistettä. Pisteet voi saada vain yhden kerran, eli mikäli peruuttaa voimassa olevan uutiskirjeen tilauksen ja tilaa sen uudestaan, pisteitä ei voi saada uudestaan. Mikäli uutiskirjeen on tilannut ennen kanta-asiakasohjelman käyttöönottoa (29.6.2023), pisteitä ei saa.

Kun tykkää Feelia Ruokakaupasta Facebookissa, niin saa 25 pistettä. Jotta pisteet rekisteröityvät asiakastilille, tulee tykkääminen tehdä Feelia Ruokakaupan asiakastilin painikkeen kautta. Kirjaudu sisään ja klikkaa ”Tykkää meistä Facebookissa” -painiketta. Pisteet voi saada vain yhden kerran, eli mikäli lopettaa tykkäämisen ja aloittaa myöhemmin uudestaan, pisteitä ei voi saada toista kertaa.

Kun seuraa Feelia Ruokakauppaa Instagramissa, niin saa 25 pistettä. Jotta pisteet rekisteröityvät asiakastilille, tulee seuraaminen tehdä Feelia Ruokakaupan asiakastilin painikkeen kautta. Kirjaudu sisään ja klikkaa ”Seuraa meitä Instagramissa” -painiketta. Pisteet voi saada vain yhden kerran, eli mikäli lopettaa seuraamisen ja aloittaa myöhemmin uudestaan, pisteitä ei voi saada toista kertaa.

Kun arvostelee Feelia Ruokakaupasta ostamansa tuotteen, saa 10 pistettä. Arvostelupyyntö tulee sähköpostiin noin kaksi viikkoa ostosten tekemisen jälkeen. Tuotearvostelun voi jättää vain arvostelupyyntöviestin linkin kautta ja viesti lähetetään vain ostaneille asiakkaille. Tuotearvostelusta annettuja palkintopisteitä on mahdollista saada maksimissaan 5 arvostelusta per päivä.

Lahjakortin lunastaminen pisteillä

Kanta-asiakaspisteillä voi lunastaa lahjakortteja Feelia Ruokakauppaan. Lahjakortin lunastaminen tapahtuu verkkokaupan asiakastilillä kohdassa ”Lunastettavat palkinnot”.

Pisteillä voi lunastaa lahjakortteja seuraavasti:

  • 100 pistettä: 5 € lahjakortti
  • 200 pistettä: 10 € lahjakortti
  • 300 pistettä: 15 € lahjakortti
  • 400 pistettä: 20 € lahjakortti

Lunastetut lahjakortit tulevat näkyviin asiakastilin Omat palkinnot -kohtaan. Lahjakortti on sähköinen ja se käy maksuvälineenä feeliaruokakauppa.fi-verkkokaupassa. Lahjakortin voi käyttää kopioimalla lahjakortin koodin ja syöttämällä sen verkkokaupassa kassalla sille varattuun kenttään. Lahjakortti on voimassa 12 kuukauden ajan lunastuksesta.

Lahjakortilla voi maksaa myös toimituskuluja ja tarjoushintaisia tuotteita. Mikäli käytössäsi on myös verkkokaupan alennuskoodi, voit käyttää sen samalla tilauksella, jolla käytät lahjakortin. Lahjakortin voi käyttää kerralla tai osissa, ja sen voi käyttää itse tai lahjoittaa toiselle.

Asiakasviestintä

Feelia Ruokakauppa lähettää kanta-asiakkuuteen liittyvät viestit sähköpostitse. Kanta-asiakasohjelman käyttö edellyttää toimivaa sähköpostiosoitetta, joka toimii myös käyttäjätunnuksena asiakastilille. Mikäli sähköpostiosoite muuttuu, tulee siitä ilmoittaa asiakaspalveluun, missä tieto päivitetään kanta-asiakasjärjestelmään.

Asiakasviestintä sisältää tietoa Feelia Ruokakaupan kanta-asiakkuudesta, kuten esimerkiksi lunastettavissa olevista eduista tai vanhenevista pisteistä. Asiakasviesteillä voidaan ilmoittaa myös kanta-asiakasohjelman muutoksista sekä mahdollisista häiriötilanteista. Vaikka emme suosittele sitä, niin asiakasviestit on mahdollista kieltää kanta-asiakasohjelmaan liittyvän viestin lopussa olevasta peruutuslinkistä. (Kanta-asiakasviestistä tehty peruutus ei peru mahdollista uutiskirjeen tilausta, jossa on markkinoinnillista sisältöä.)

Henkilötietojen käsittely

Feelia Ruokakauppa käsittelee kanta-asiakkaan henkilötietoja kulloinkin voimassa olevan tietosuojalainsäädännön sallimalla ja velvoittamalla tavalla. Henkilötietojen käsittelyä koskevaan tietotuojaselosteeseen voi tutustua tästä linkistä.

Kanta-asiakas vastaa itse kirjautumistietojensa turvallisuudesta ja säilytyksestä. On suositeltavaa käyttää tietoturvallista salasanaa sekä vaihtaa se tarvittaessa.

Ehtojen muuttaminen ja kanta-asiakkuuden päättäminen

Feelia Ruokakaupalla on oikeus tehdä muutoksia kanta-asiakasohjelmaan ja sen ehtoihin. Olennaisista muutoksista ilmoitetaan kanta-asiakkaille sähköpostitse vähintään 30 päivää ennen muutoksen voimaantuloa.

Kanta-asiakas voi irtisanoa jäsenyytensä päättymään välittömästi olemalla yhteydessä asiakaspalveluun. Jos kanta-asiakas rikkoo sääntöjä tai käyttää kanta-asiakasohjelmaa väärin, voi Feelia Ruokakauppa irtisanoa jäsenyyden päättymään välittömästi. Irtisanomistilanteessa mahdolliset lunastamattomat kanta-asiakaspisteet mitätöidään, eikä niitä voi enää käyttää.

Ota yhteyttä

Kanta-asiakkuutta koskevissa asioissa voi olla yhteydessä Feelia Ruokakaupan asiakaspalveluun. Katso asiakaspalvelun yhteystiedot ja aukioloajat tästä.