Tilaus- ja toimitusehdot

Voimassa 1.5.2021 alkaen

Yleistä verkkokaupasta

Verkkokaupan Feelia Ruokakauppa -tuotteita myy Fodelia Retail Oy, y-tunnus 1732469-3. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.

Mikäli sinulla on kysyttävää näistä tilaus- ja toimitusehdoista, pyydämme sinua kääntymään asiakaspalvelumme puoleen:

ASIAKASPALVELU

Palvelu

Feelia Ruokakauppa toimittaa ruokatoimituksia koko Suomen alueella.

Feeliaruokakauppa.fi on kotiruoan verkkokauppa, joka toimittaa asiakkailleen ruokia ja ruokatuotteita asiakkaan ilmoittamaan toimitusosoitteeseen. Feelia Ruokakaupan palveluihin sovelletaan pääosin ja yleisesti tilaus- ja toimitusehtoja. Tiettyihin tuotteisiin ja palveluihin voidaan soveltaa erityisiä ehtoja. Nämä ehdot ovat tällöin tilaus- ja toimitusehtojen lisäyksinä.

Palvelun tarjoaja

Verkkokaupan ja sen palvelut tarjoavat Fodelia Retail Oy, y-tunnus 1732469-3. 

Feelia Ruokakaupan asiakas

Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille sekä yrityksille ja yhdistyksille Suomeen. Kun olet rekisteröinyt tietosi www.feeliaruokakauppa.fi -sivustolle ensimmäisen tilauksen yhteydessä, olet Feelia Ruokakaupan asiakas. Kun teet tilauksen, hyväksyt aktiivisesti sekä tilaus- ja toimitusehdot että tietosuojaselosteemme. Rekisteröidyttyäsi sinulle toimitetaan tästä vahvistus sähköpostitse.

Tilaaminen

Fodelia Retail Oy toimittaa tuotteitaan kaikkialle Manner-Suomeen. Tuotteet tilataan pääasiallisesti internetin välityksellä osoitteesta www.feeliaruokakauppa.fi. Tilaaminen edellyttää voimassaolevaa sähköpostiosoitetta.

Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää voimassa olevan sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.

Asiakas voi tilata tuotteet haluamaansa osoitteeseen, esimerkiksi työpaikalle tai kotiin. Toimitus sisältää elintarvikkeita, joten asiakkaan tulee lähtökohtaisesti olla paikalla vastaanottamassa tilaus. Jos vastaanottajaa ei tavoiteta sovittuna toimitusaikana, tilaus voidaan jättää ovelle. Parhaan säilyvyyden takaamiseksi suosittelemme, että ruokatuotteet siirretään jääkaappiin mahdollisimman pian toimituksen jälkeen.

Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksutavat

Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla:

  • Verkkopankkimaksut
    Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, S-Pankki, Säästöpankki, Aktia, POP Pankki, Oma Säästöpankki, Handelsbanken, Ålandsbanken
  • Mobiilimaksutavat
    MobilePay, Pivo, Siirto
  • Lasku/tililuotto
    Walley 
  • Maksukortit
    Voimassaolevat debit- ja credit-maksukortit: Visa, Visa Electron, Mastercard, Eurocard ja American Express.

Maksaminen verkkopankkimaksuna, mobiilimaksutavoilla ja laskulla/tililuotolla tapahtuu maksupalvelutarjoajan Paytrail Oyj:n sivuston kautta. Korttimaksaminen tapahtuu verkkokauppa-alustamme oman Shopify Payments -palvelun kautta.

Maksupalvelutarjoajat

Paytrail | Verkkopankkimaksaminen ja mobiilimaksut

Verkkopankki- ja mobiilimaksujen maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan Fodelia Retail Oy, Feelia Ruokakauppaan.

Paytrail Oyj
Y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830
www.paytrail.com

Shopify Payments (Stripe) | Korttimaksut

Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti verkkokauppa-alustamme oman Shopify Payments -palvelun kautta. Palvelun tarkemmat käyttöehdot löydät seuraavasta linkistä: https://www.shopify.com/legal/terms-payments-fi

Shopify Payments
1-2 Haddington Road
Dublin 4
D04 XN32
Ireland

Walley | Lasku ja osamaksu

Voit maksaa Feelia Ruokakaupassa verkkokauppaostoksesi Walleyn laskulla tai tililuotolla. Maksun voit tehdä joko kerralla laskulla tai pienemmissä osissa tililuotolla, jolloin voit suorittaa kuukausittain sinulle parhaiten sopivan summan ja jakaa maksun enintään 36 kuukauden ajalle. Laskulla saat aina 45 päivää korotonta maksuaikaa verkkokauppaostoksillesi. Laskutuslisän määrän voit tarkistaa lasku -ja tililuottoehdoista.

Maksuaikaa hyödyntääksesi tarvitset myönteisen luottopäätöksen, jota voit hakea ostotapahtuman yhteydessä. Voit hakea luottopäätöstä, jos olet vähintään 18 vuoden ikäinen ja sinulla on suomalainen henkilötunnus sekä vakituinen, virallinen kotiosoite Suomessa. Myös luottotietosi tarkistetaan Bisnode Finland Oy:n rekisteristä. Lue lisää>>

Laskun ja luoton myöntäjä on Walley.

Saat täydelliset ehdot ja tiedot Walley Laskusta ja Tililuotosta seuraavista linkeistä:
Tarkempi palvelukuvaus
Yleiset lasku-, tililuotto- ja erämaksuehdot
Vakiomuotoiset Eurooppalaiset kuluttajaluottoehdot

Walley
Lilla Bommens Torg 11
Box 11914, SE-404 39
Lisätietoja www.walley.fi

Maksunpalautus

Mahdollisessa maksunpalautustilanteessa maksu palautuu sitä maksutapaa käyttäen, jolla maksu on tehty verkkokauppaan. Reklamaatio- tai maksunpalautustilanteista ei peritä erillistä maksua.

Toimitus

Feelia Ruokakauppa toimittaa ruokatoimituksia koko Manner-Suomen alueella.

Toimituskalenteri ja toimitustiheys

Toimituksen ajankohdat määritelty alueittain. Joihinkin tuotteisiin voidaan soveltaa erityisiä toimituspäiviä ja -tiheyksiä.

Toimitusaika

Toimitusaika on pääsääntöisesti 1–5 arkipäivää tilauksen tekemisestä. Toimitusaikaan vaikuttaa tilauksen tekoaika sekä alueellesi saatavilla olevat toimitustavat. Seuraavassa luvussa (Toimitustavat) on tarkempaa tietoa eri toimitustavoista. Voit tarkistaa oman postinumerosi toimitustavan tältä sivulta.

Tilaukset lähetetään pääosin tilauksesta seuraavana arkipäivänä (maanantaista torstaihin). Lähetyksen jälkeen toimitus kestää pääsääntöisesti 1–3 vuorokautta. Emme lähetä toimituksia viikonloppua vasten, eli perjantaisin, ja joillekin postinumeroalueille torstaisin.

Joillakin toimitusalueillamme on mahdollista valita toimituspäivä useammasta vaihtoehdosta. Kun teet tilauksen Feelia Ruokakaupassa, sitoudut vastaanottamaan sen toimituspäivänä.

Huomioithan, että toimitusaika vaihtelee paikkakunta- ja postinumerokohtaisesti. Huomioithan myös, että toimitusajan kellonaikaan ei voi vaikuttaa (lukuun ottamatta Posti Kotipaketti -toimitusmuotoa).

Arkipyhät aiheuttavat viivettä toimituksiin. Viikonloppujen tai arkipyhien aikana lähetyksiä/toimituksia ei tapahdu. Myös hetkellisen suuren kysynnän vuoksi lähetysaika saattaa venyä.

Toimitustavat

Voit tarkistaa oman postinumeroalueesi toimitustavan ja -ajan tältä sivulta.

Kylmätoimitus

Kylmätoimitus on suoratoimituspalvelu, jossa tilaus toimitetaan kylmäkuljetusautossa kotiovellesi. Tuotteet on pakattu pahvilaatikkoon. Sinulle tarjotaan tätä toimitusvaihtoehtoa kassalla, mikäli postinumeroalueellesi on saatavilla Kylmätoimitus.

Verkkokaupan kassalla on toimitusaikakalenteri, josta näet kaikki omalle postinumeroalueellesi mahdolliset toimituspäivät seuraavan 30 päivän ajalle. Valitse kalenterista sopivin toimituspäivä.

Tilaus toimitetaan valitsemanasi päivänä klo 15–21 välillä. Tarkempi kellonaika ilmoitetaan tekstiviestillä toimitusta edeltävänä iltana 2 tunnin tarkkuudella. Hetkeä ennen toimitusta saat vielä lähestymisviestin, jonka linkistä voit seurata tilauksen saapumista reaaliajassa.

Kylmätoimitus tulee lähtökohtaisesi olla vastaanottamassa ovellasi. Toimitus onnistuu myös, vaikka et olisi kotona – jos ovikelloon ei vastata, kuljettaja jättää paketin ovellesi tai muuhun suojaisaan paikkaan. Voit myös etukäteen pyytää kuljettajaa jättämään paketin ovellesi. Ilmoita toive tilausta tehdessäsi "Lisätiedot kuljettajalle" -kohdassa tai klikkaa lähestymisviestin seurantalinkkiä ja valitse "Jätä ovelle". Saat ilmoituksen tekstiviestillä, kun tilauksesi on toimitettu.

    Posti Express -paketti

    Posti Express -paketin toimitusaika on 1–2 arkipäivää. Express-paketit toimitetaan tiistai–perjantai -välillä klo 8–16. Kun tilauksesi on valmis lähetettäväksi, saat sähköpostitse Postin seurantakoodin, jonka avulla voit seurata toimituksen etenemistä Postin verkkosivuilta. Express-pakettiin ei kuulu toimitusajan sopimista erikseen, mutta Posti ilmoittaa toimitusajan etukäteen puhelimitse.

    Mikäli et ole paikalla vastaanottamassa toimitusta, se kuljetetaan Postin toimipisteeseen, josta se tulee noutaa 1 vuorokauden kuluessa. Saat tästä ilmoituksen sähköpostitse sekä tekstiviestillä.

    Posti Kotipaketti

    Posti Kotipaketin toimitusaika on 1–3 arkipäivää ja toimituspäivä on tiistai–perjantai -välillä. Useimmilla alueilla toimituksen kellonaika on klo 8–16 välillä ja osalla alueista on saatavana myös iltajakelu klo 16–21. Kun tilauksesi on valmis lähetettäväksi, saat sähköpostitse Postin seurantakoodin, jonka avulla voit seurata toimituksen etenemistä Postin verkkosivuilta. Posti ottaa yhteyttä ennen toimitusta ja voit valita sopivan aikaikkunan pääsääntöisesti 2–4 tunnin aikaikkunalla.

    Mikäli et ole paikalla vastaanottamassa toimitusta, se kuljetetaan Postin toimipisteeseen, josta se tulee noutaa 1 vuorokauden kuluessa. Saat tästä ilmoituksen sähköpostitse sekä tekstiviestillä.

      Rahtitoimitus

      Toimitamme suuremmat, vähintään 48 kg, tilaukset Rahtitoimituksena kylmäkuljetuksena. Lähetys toimitetaan 1–3 arkipäivän kuluessa tilauksesta ja toimitusaika on arkisin klo 8–16 välillä.

      Toimituskulut

      Toimitusmaksu on 7,90 € | Ilmainen toimitus väh. 100 € tilaukselle

      Toimitusmaksu on 7,90 € toimitustavasta riippumatta, kaikkialle Manner-Suomen alueelle. Myönnämme tilaukselle ilmaisen toimituksen, kun ostoskorin summa on mahdollisten alennusten jälkeen vähintään 100 €. Näet tilauksesi toimitusmaksun kassalla. Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Pidätämme oikeudet mahdollisiin toimitustapa ja -aikamuutoksiin. 

      Toimituksen ja tuotteiden virheet

      Asiakkaan tulee tarkastaa toimitettu pakkaus vastaanottaessaan toimituksen.

      Fodelia Retail Oy vastaa toimituksen ja toimitettujen tuotteiden virheistä kuluttajasuojalain 5 luvun mukaisesti. Jos vastaanottamasi tuotteet ovat virheellisiä tai eivät vastaa tilaustasi tai jos toimitus on puutteellinen tai vaurioitunut kuljetuksessa, ota viivytyksettä yhteys Feelia Ruokakaupan asiakaspalveluun.

      Jos toimituksessa on virheitä tai jos vastaanottamasi tuotteet todetaan virheellisiksi kuluttajansuojalain tarkoittamalla tavalla, korjaamme virheen, toimitamme tilalle virheettömän tuotteen tai, mikäli virheen korjaaminen tai virheettömän tuotteen toimittaminen ei tule kysymykseen, hyvitämme virhettä vastaavan osan hinnasta ilman aiheetonta viivytystä.

      Vaihto- ja palautusehdot

      Feelia Ruokakaupan tuotteilla ei ole vaihto- tai palautusoikeutta. Mikäli toimitus ei vastaa tilausvahvistuksessa ilmoitettua, pyydämme ilmoittamaan välittömästi asiakaspalveluumme.

      Kuluttajansuojalain 6 luvun mukaisesti etämyynnissä sovellettavaa peruutusoikeutta ei ole elintarvikkeiden yksittäisissä toimituksissa. Peruutusoikeutta ei myöskään ole yritysasiakkaiden tilauksiin. Feelia Ruokakaupan tuotteilla ei ole vaihto- tai palautusoikeutta. Mikäli toimitus ei vastaa tilausvahvistuksessa ilmoitettua, pyydämme ilmoittamaan välittömästi asiakaspalveluumme.

      Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta

      Huomaathan, että tarkistat pakkauksen toimitettaessa.

      Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi asiakaspalveluun.

      Jos paketti on vioittunut kuljetuksessa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio asiakaspalveluumme.

      Asiakkaan vastuu

      Huomioithan tilausta tehdessäsi, että toimitus sisältää elintarvikkeita. Olethan paikalla vastaanottamassa lähetystä. Jos vastaanottajaa ei tavoiteta sovittuna toimitusaikana, tilaus voidaan jättää ovelle. Parhaan säilyvyyden takaamiseksi suosittelemme, että ruokatuotteet siirretään jääkaappiin mahdollisimman pian toimituksen jälkeen.

      Fodelia Retail Oy vastaa tilauksesta ja tuotteiden toimituksesta toimituksen luovutushetkeen saakka. Asiakkaan tulee huolehtia, että toimitus vastaanotetaan sovittuna ajankohtana tai se lunastetaan Postista yhden vuorokauden aikana saapumisilmoituksen mukaisesta saapumisajankohdasta. Tällä varmistetaan tuotteiden säilyvyys.

      Asiakas on vastuussa tuotteen oikeanlaisestä käytöstä ja säilytyksestä luovutushetken jälkeen.

      Feelia Ruokakauppa pidättää oikeuden veloittaa sinulta peruuntuneen ruokatoimituksen, jos peruuntumisen syynä ovat väärät tai puutteelliset tiedot, kuten väärä ovikoodi, osoite tms. Asiakkaana velvollisuutenasi on varmistaa, että Feelia Ruokakaupalla on aina ajantasaiset toimitustiedot (esim. ovikoodit tai toimitusta varten tarvittavat lisätiedot). Mikäli toimitus peruuntuu väärien toimitustietojen takia, veloitamme ruokatilauksestasi täyden hinnan.

      Elintarvikkeista

      Tuotteet

      Feelia Ruokakaupan toimittamat tuotteet valmistetaan Suomessa Pohjois-Pohjanmaalla Feelia Oy:n ja Real Snacks Oy:n elintarviketehtaalla Pyhännällä. Muita tuotteiden toimittajia ja valmistajia voidaan myös käyttää.

      Erikoisruokavaliot ja allergiat

      Feelia Ruokakaupan sivuilla löytyy jokaisen tuotteen kohdalla tietoa tuotesisällöistä, jotta voi varmistua tuotteiden mahdollisesti sisältämistä allergeeneistä sekä sopivuudesta erityisruokavalioon. Kotiruokaboksien kohdalta löytyy tieto boksin sisältämistä tuotteista.

      Muuta

      Feelia Ruokakauppa toimittaa ruokatoimituksia koko Manner-Suomen alueella.

      Pidätämme oikeuden muuttaa tilaus- ja toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin tilaus- ja toimitusehtoihin.

      Fodelia Retail Oy käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.

      Fodelia Retail Oy sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja kolmannelle osapuolelle.

      Fodelia Retail Oy:tä koskevan tietosuojaselosteen löydät täältä Tietosuojaseloste.